Ahad, 29 Julai 2018

Berita Ringkas
PRK SUNGAI KANDIS AMBIL SANDARAN DISABAH?
Oleh. Basron Kirwan
Sungai Kandis. Warga Dun Sungai Kandis perlu berwaspada memilih pemimpin mereka dimana ianya memastikan masa depan tidak digugat oleh masyarakat dari luar seperti apa yang berlaku di Sabah hari ini, BN dan PAS perlu mempelajari bagaimana IC palsu melambak di Sabah sehingga RCI ditubuh menangani IC Palsu namun sehingga Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan bersara dari politik tidak ada jawapan jelas dalam badan tersebut.
Hakikatnya warga anak negeri Sabah tidak suka dengan kebanjiran warga asing di Sabah tambahan pula rancangan terbaru mahu mendaftarkan sejumlah lapan ratus ribu PATI sebagai pekerja rasmi dinegeri ini, Sungai Kandis perlu mempelajari bagaimana jika kampung halaman dipenuhi warga asing dengan sumber pencarian kehidupan amat terbatas ini kan pula jika PATI ratusan ribu masuk cari makan dalam negeri kita pasti mampu membebankan seluruh warga tempatan.
Calon BN boleh menjelaskan pada warga pengundi DUN Sungai Kandis agar memberi kemenangan terhadap beliau pad pilihan raya kecil Dun tedsebut ujar pemerhati politik ketika menemui Media dekat sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan