Ahad, 6 September 2020

 Sorotan Politik Semasa
Oleh. Gifkir Aming
Pemimpin parti
 politik sudah mula menyusun gerak langkah masing masing bagi men
 cari tempat dihati pengundi melalui para jentera penyelaras yang telah terjun politik
puluhan tahun lalu dimana telah pun dihidu segenap lapisan masyarakat tembelang segelintir mereka yang memilih kumpulan sasar jika mendapat kemenangan calon yang mereka beri sokongan walaupun tidak keseluruhan mungkin namun jika kurang waspada akhirnya rakyat jelata yang terasa bahang panasnya.
Sebilangan jentera orang politik bawahan serupa juga petugas lama yang berpindah sana sini mengikut arus parti parti baharu yang dirasakan mampu membantu mereka walaupun sebilangan besar rakyat jelata telah hilang kepercayaan jentera politik bawahan yang digunapakai calon baru bertanding dalam prn Sabah 26 September 2020.
Menurut penganilisis politik Sabah yang ditemui setiap calon baru parti politik yang bertanding tidak kira nama parti yang diwakili harus memilih jentera kempen PDM diperingkat bawah agar baru dan bersih dari penipuan terhadap rakyat setiap kali oilihan raya jika calon mahu diundi seluruh rakyat jelata setempat.
Kegagalan calon calon dari pelbagi parti politik memilih jentera setiap ahli ahli bersih mengurus PDM boleh memberi kesan penolakan undi rakyat jelata yang membawa kekalahan dalam pilihan raya pada 26 September 2020.







Nota. Dilarang membuat catatan didalam akbar ini tanpa kebenaran dari pihak penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan