Isnin, 14 September 2020

PAS SUMBANG TENAGA DISABAH?
Oleh. Basron Kirwan
Kuala Lumpur. Pemimpin pelbagai parti politik tempatan negeri Sabah perlu mencontohi teraju kepimpinan PAS yang tidak tamak meletak calon dalam pilihan raya negeri pada 26 September 2020, PAS memutuskan tidak meletak calon supaya Gagasan Rakyat Sabah, perikatan Nasional dan Barisan Nasional mampu menewaskan Warisan, Upko dan Pakatan Harapan serta parti parti kecil tempatan Sabah yang bertanding sendirian dengan tujuan sama mendapat undi rakyat kearah dipilih menjadi kerajaan Sabah.
Diantara yang mempertaruhkan calon calon parti bertanding meraih undi rakyat ialah PARTI CINTA SABAH, USNO BARU, PERPADUAN, PPRS, PARTI GAGASAN RAKYAT SABAH dan kumpulan menggelarkan BEBAS berkumpulan.
Kumpulan kru dan pengurusan kanan Media Terkini yang meninjau parti politik Sabah melihat unik politik mereka berlumba lumba meminta di undi agar menang dipilih wakil rakyat, namun sebilangan calon parti politik memilih rakyat jelata yang ditemui golongan rakyat yang tidak ada pertanyaan ditemui menghulur risalah mereka manakala golongan bijak pandai bertanya dilaporkan sekadar lalu tanpa menegur sapa walaupun didepan mata mereka segelintir calon berkempen ujar orang asli Sabah.
Ramai aktivis masyarakat Sabah memuji Datuk Seri Haji Hadi Awang Presiden PAS yang mampu menghalang pemimpin parti tersebut mengambil tempat menjadi calon dalam pilihan raya negeri Sabah 2020.
Adalah menjadi impian aktivis masyarakat Sabah supaya seluruh rakyat negeri tersebut tidak berpecah undi dengan calon parti yang tidak ada kesepakatan dengan parti sekutu mereka semata mata mahu menjadi YB semata mata tegas mereka.









Nota. Dilarang mencatat ulasan didalam akbar ini tanpa mendapat kelulusan dari pihak penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan