Rabu, 30 September 2020



 Oleh. Jasly Dollah 

PEMIMPIN BERWAWASAN DEMI RAKYAT DAN TANAH AIR 

Sabah. Dua tokoh pemimpin yang perlu dicontohi ahli ahli politik serta seluruh rakyat dalam negeri ini yang jelas tidak tamak dengan jawatan didepan mata demi permaufakatan parti politik sama sama menerajui kerajaan Sabah agar tidak berlaku kumpulan berpuak yang muda dipecahbelahkan pihak pemimpin parti politik lawan bagi mengurangkan kekuatan mereka didalam jangkamasa panjang, ini terbukti apa yang diterjemahkan bersama Dato' Sri Bung Mokthar Radin Pengurusi Umno dan BN Sabah serta Datuk Dr. Jeffery G. Kitingan Presiden Parti Star Sabah yang telah memberi laluan pada Datuk Seri Panglima Hajijih Haji Mohd. Noor sebagai Ketua Menteri Sabah walaupun mereka berdua memiliki oengalaman dan kelayakan sama memegang jawatan tersebut namun demi mempertahankan kesefakatan sebaik memenangi bersama pilihan raya negeri Sabah mereka berdua berkorban termasuklah pemimpin PBS tidak bergolak merebut jawatan seperti permainan pemimpin parti politik parti lawan bagi mengundang pergolakan berkenaan.

Antara luahan sebilangan rakyat Sabah yang ditemui kru media terkini Malaysia sebaik perlantikan Ketua Menteri Sabah ke 16 Datuk Seri Panglima Hajijih Haji Mohd. Noor diumum di Istana Negeri Sabah pada 29 September 2020.

Rakyat Sabah yakin gandingan setia kawan UMNO, STAR, PBS, PAS, SAPP, MCA jika berkhidmat terus memberi perkhidmatan berterusan tanpa henti terhadap seluruh rakyat jelata diperingkat bawahan tanpa ada keciciran pasti rakyat jelata akan mengundi mereka semula pada pilihan raya akan datang tegas warga Sabah yang ditemui.





Nota. Dilarang membuat sebarang ulasan didalam akbar ini tanpa kebenaran dari pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan