Isnin, 14 September 2020

Oleh. Norazam Zaid
PRN SABAH SEPI
Sabah. Orang asal negeri ini merasa gusar melihat perpecahan pemimpin parti politik mewakili KDMR sehingga 11 penjuru calon melainkan Warisan, UPKO, PH disamping Perikatan Nasional, Barisan Nasional yang bertanding secara komited satu lawan satu namun dipecahkan oleh pelbagai parti politik tempatan yang bertembung sesama sendiri.
Antara parti tempatan Sabah yang mendambakan membentuk kerajaan selepas pilihan raya ialah Parti Cimta Sabah, Parti Gagasan Rakyat Sabah, Usno Baru, PPRS, PERPADUAN dengan impian mahu meraih undi rakyat negeri Sabah.
Turut menambah kerusi ditandingi ialah PBS yang bertembung dengan calon BN serta Perikatan Nasional berbanding dengan PAS tidak meletak calon semata mata membantu BN dan PN dalam pilihan raya negeri sebagai memenangi kerusi dengan sokongan penuh tanpa memilih bangsa serta agama tegas rakyat yang ditemui.
Rombongan Media Terkini Kuala Lumpur yang berada dalam Sabah sehingga 26 September 2020 mendapati sebilangan calon dari pelbagai parti parti bertanding gagal mengenali kru kakitangan media terkini didepan mereka umpama terlalu yakin kemenangan berpihak dengan kawasan masing masing yang ditandingi ujar orang asal Sabah.












Nota.  Dilarang membuat pelbagai ulasan diakbar ini Tanpa kelulusan pihak  penerbit.  Editor















Tiada ulasan:

Catat Ulasan