Rabu, 15 Julai 2020

Oleh. Williem Anak Lagau
Beberapa kumpulan orang asal Sabah menyuarakan kekeciwaan sebilangan dipercayai pekerja asing didalam negeri Sabah yang benar benar berlagak mereka berkuasa besar dengan tidak menghiraukan masyarakat orang asal dalam negeri ini tanpa mengenali siapapun disekeliling mereka melainkan pasukan beruniform sahaja mereka segani.
Tindak tanduk golongan terlibat dirakam beberapa orang asal Sabah yang meminta siaran bahawa lorong laluan pejalan kaki pun dipergunakan mereka laluan Motorsikal dan lorong besar pejalan kaki juga dipakai pusingan kenderaan kecil bagi pusingan U dengan jalan muda tanpa mengira orang asal Sabah berdiri dikawasan terlibat. Pihak keselamatan beruniform diminta memantau golongan terlibat dan mengambil tindakan denda jika didapati demi pengajaran sebelum berlaku kemalangan terhadap golongan orang adal Sabah ujar orang ramai yang ditemui.

TREND CARI WANG DAN SUAMI MEWAH?
Sejak kebelakangan ini ramai pengguna laman sesawang mempromosikan pengiklanan serampang dua mata bagi mendapat wang ringgit dan juga Suami orang mewah.
Jual Rumah kediaman dan jika memenuhi idaman hati boleh bernikah terus tanpa mengira bujang atau berkeluarga asalkan berkemampuan dipetik dari wanita dan janda dinegara negara jiran.
Jangan sampai kisah ini diteladani golongan wanita generasi masa kini dan akan mendatang demi memelihara maruah diri mereka dalam jangkamasa panjang.




Nota. Tidak dibenarkan membuat uladan diruang penyiaran kami tanpa kebenaran dari peberbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan