Rabu, 24 Oktober 2018

 WADAH UNTUK SABAH
GABUNGAN SABAH BERSATU
Oleh. Basron Kirwan/Williem Anak Lagau
Sabah. Kesedaran orang politik Sabahan bagi menggabungkan tenaga pelbagai etnik di Sabah wajar dalam satu perjuangan GABUNGAN BERSATU SABAH (GBS) tanpa mempersoalkan siapa pengurusi dan siapa orang bawahan, keutamaan adalah berjuang menyatupadukan pelbagai etnik disamping memperkasakan perjuangan berbilang bangsa dan agama tanpa tunduk tekanan dari mana mana pihak apa tak lagi memandang remeh isu isu warga asing yang tidak ada penyudahnya apa tak lagi bagai terdapat kuasa ghaib membiarkan PTI berkerja di Sabah.
Semua pandangan ini dilontarkan oleh penduduk asli Sabah melihat gandingan Datuk Seri Panglima Haji Hajijih Haji Noor, Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan dan Datuk Dr. Jefferi G. Kitingan didalam GBS, Jika kepimpinan bekas UMNO yang menang PBS yang Menang, PBRS yang menang disamping para pemimpin bekas kompenan BN yang berpengaruh pada rakyat disatukan seluruh orang asal Sabah akan bersatu menyokong mereka tegas jurucakap yang tidak mahu disiar namanya.











TIGA TOKOH MEWAKILI ORANG ASAL SABAH DALAM ISLAM DAN BUKAN ISLAM MAMPU MENAWAN SABAH PADA PILIHAN RAYA KE 15 AKAN DATANG.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan