Rabu, 10 Januari 2018

WARTAWAN KHAS MT

PIHAK LPKP DAN JPJ PERLU PANTAU BUS MINI PANTAI BARAT KK

Sabah. Perbuatan para pemandu Bus Mini menaik kan tambang tanpa surat rasmi dari LPKP dan JPJ perlu disiasat lebih terperinci agar tidak ada mangsa yang tertipu berhubung kenaikan sesuka hati dikalangan PEMANDU KEDUA serta kondaktor tidak berdaftar sejak beberapa bulan yang lepas, malah para pengguna bus mini pantai barat antara Tuaran, Tamparuli, Teliok Ria, Menggatal, Inanam, Kota Kinabalu, Luyang, Penampang, Kebusak dan berhampiran sering kali dicabar oleh pemandu kedua atau kondaktor jika menegur sikap mereka sesuka hati menulis kenaikan tambang menggunakan sesuatu Persatuan NGO demi memperdayakan rakyat berbilang kaum demi mengaut keuntungan sesuka hati tanpa mengambil kira menyalahi undang undang serta menindas rakyat status berpendapatan rendah terutama rakyat bergaji RM750.00 sebulan.
Selain dari itu ada juga pemandu dan kondaktor yang bijak menipu penupang demi mengaut keuntungan bagi penumpang yang menaiki ditengah jalan dengan kadar terlalu tinggi tambang Bus tanpa rasa simpati orang ramai. Dengan pendedahan ini Lembaga Perlesenan Kenderaan Pengangkutan Awam perlu membuat rondaan disetiap laluan Bus Mini berpermit agar tidak ada rakyat jelata tertipu dengan sikap tamak pemandu kedua dan kondaktor Bus Mini mereka yang bergerak pantas diatas jalan raya yang tersebut sekitar Pantai Barat Kota Kinabalu ujar penumpang Bus Mini yang ditemui pada setiap Perhentian Bus Mini.

GAMBAR DILEKAT ADALAH NOTIS PERSENDIRIAN MENGGUNAKAN PERSATUAN BUS MINI YANG MEMAKLUMKAN KENAIKAN KADAR TAMBANG BUS MINI TABERKUASA.T  KELULUSAN DARI PIHAK BERKUASA
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan