Isnin, 22 Januari 2018

Oleh. Noor Abdullah
GERAKAN PEMUDA PANCA MARGA DAN RAKAN SEKUTU ORANG SABAH PERLU JAUHI
Sabah. Seluruh masyarakat amnya orang politik dipelusuk negeri ini wajar membuka mata berhubung penangkapan 15 anggota PEMUDA PANCA MARGA oleh Polis Sabah dimana 11 daripada kumpulan tersebut memakai pakaian CELORENG dipercayai ditubuhkan pada tahun 1966 berpengkalan Sulawesi Selatan Indonesia, kumpulan yang ditahan Polis pada 22 Januari 2018 bertepatan jam 4.00 petang itu berumah di Kg. Tas Anderasi Tawau Sabah dianggotai 7 wanita dan 8 lelaki tanpa diketahui kemana Ketua Kumpulan mereka menetap apa tak lagi seluruh negeri Sabah memiliki jumlah orang asing sukar dihitung saling bertambah setiap bulan menyebabkan sukar dikesan jumlah sebenar.
Selain dari kumpulan sebenar PEMUDA PANCA MARGA dipercayai ramai badan NG0 turut berminat menjadi pro calon politik pada pilihan raya ke 14 yang dijangka dalam tahun ini walaupun timbul persaingan antara parti parti pembangkang sesama sendiri.
Anehnya beberapa parti pembangkang bagai lupa langkah langkah meraih sokongan rakyat jelata yang berhak mengundi mereka yang jelas segelintir pemimpin parti pembangkang tempatan banyak berpolitik air liur kosong bagi meminta undian rakyat, namun tidak ramai ahli ahli politik memahami segala keperluan rakyat jelata berkeluarga dengan mengharap ada sedikit sumbangan wang ringgit demi sara hidup harian keluarga mereka dari orang politik menjadi pemimpin rakyat agar menang dalam masa pilihan raya namun hampa dirasakan rakyat jelata sehingga lepas membuang undi.
BERHATI HATI DENGAN KUMPULAN SEKUTU DENGAN PEMUDA PANCA MARGA YANG MUNGKIN MASIH  RAMAI TERUS BEBAS BERGERAK SEHINGGA KINI MELUASKAN EMPAYAR SOKONGAN NYA DIKAWASAN CETEK PENGETAHUAN AGAMA SERTA PENDIDIKAN SEKOLAH.
Gambar Siaran Sekadar Hiasan.
Oleh. Noor Abdullah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan