Ahad, 7 Januari 2018

MAMPUKAH BN TEBUS KERUSI DUN INANAM?

Sabah. Kerusi Dewan Undangan Negeri Inanam yang dimenangi oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada PRU ke 13 yang lalu sukar diramal adakah mampu ditawan semula oleh BN menerusi PBS dan UPKO pada PRU ke 14 akan datang hanya nadi rakyat anak negeri Sabah kawasan tersebut yang menentukan, selain dari itu sandaran dari PBSdan UPKO adalah dari UMNO, MCA, PBRS, LDP dan MIC kearah menarik undi pelbagai suku kaum yang mengundi dikawasan tersebut sebagai berhadapan dengan pelbagai senjata politik parti pembangkang setempat demi berusaha menarik undi rakyat bagi mahu menewaskan BN pada PRU ke 14 khususnya media sosial tanpa sempadan.
Editorial Kanan Media Terkini yang menemui beberapa pemimpin PBS, UPKO dan PBRS Inanam bagai mereka tidak mengenali atau sengaja tidak mahu kenal enggan memberi komen sejauh manakah jentera mereka meraih sokongan seluruh rakyat anak negeri bagi kawasan DUN Inanam, malah ada penyokong mereka tidak bertanya petugas sambilan atau Editorial sampai sinis bertanya news dari mana akibat penyokong baru parti mereka yang dilapor saling bertukar ganti pemimpin parti mereka diperingkat cawangan disebabkan orang lama beralih kepada pelbagai parti pembangkang.
Dalam konteks paparan kali ini media terkini sekadar memberi topik hangat agar BN Inanam dibawah kepimpinan PBS, UPKO, PBRS, MCA, UMNO, MIC dan LDP perlu menerap kepimpinan diperingkat bawahan agar bermanis muka dan saling menghormati rakyat berjawatan atau orang kampung dengan suai kenal lebih teliti tanpa merendah martabat oenjawat lain, ilusi dan nadi suara hati rakyat anak negeri Sabah cukup tajam jika kita orang politik tidak berwaspada dengan gelagat percakapan apa tak lagi gerak tutur bicara yang tinggi tanpa diterima pelbagai lapisan rakyat anak jati negeri Sabah sehingga mereka memutuskan keluar beramai ramai cara senyap memberi sokongan terhadap parti pembangkang pada PRU ke 14 akan datang.
BERTINDAK PERBAIKI SENARIO POLITIK BN DUN INANAM DENGAN LEBIH MENGAMALKAN PENGHORMATAN PADA RAKTAT JELATA ANAK SABAH WALAUPUN MENGHULUR BANTUAN SEKUPANG DUA TANPA KEDEKUT SANGAT AGAR RAKYAT LEBIH MATANG BUAT PEMILIHAN SOKONGAN, JIKA TIDAK BERUBAH DARI SEKARANG MENGHULUR BANTUAN PADA RAKYAT SEBAGAI PEGAWAI KERAJAAN BN BILA LAGI  MAHU MEMBENTUK KEKUATAN POLITIK BN BILA LAGI MEMPERBETULKAN PERJUANGAN MERAIH UNDI PENUH SOKONGAN PADA BN MENERUSI PRU KE 14 SECARA RASHIA POLITIK  DEMI KEMENANGAN KELAK CALON CALON  BN PRU KE 14 AKAN DATANG.
GAMBAR. Fredoline Totin Bangon (Atas) Ke 2. Mr. Lukin Taliban dan bawah Datuk Wong Thein Fook yang pernah ditemui Media Terkini secara spontan sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan