Sabtu, 13 Januari 2018

Sorotan Semasa MT
Oleh. Edisi Siasat MT
Pantai Timur Sabah. Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) lebih gemar melakukan kerja kerjaenyalahi Undang Undang Negara Malaysia termasuklah PENYELUDUPAN BARANGAN dan sebagainya walaupun terpaksa menghadapi tindakan undang undang dimana akhirnya dijamin oleh PEGUAM mereka, golongan terlibat bagai tidak takut memandangkan ramai dari mereka yang mempunyai keluarga dalam Sabah sebagai membantu mendapat bantuan PEGUAM bagi memohon pembebasan mereka dengan pelbagai cara ikat jamin dengan wang ringgit orang dalam NEGERI SABAH agar mampu diselasaikan sebagai kes kecil.
Oleh. Jasly Anak Dollah
PPRS ANGGOTA GABUNGAN SABAH LUMPUH DIBAHAGIAN TAMPARULI
PARLIMEN TUARAN. Parti Perpaduan Rakyat Sabah PPRS dilaporkan lumpuh pada bahagian nya berikutan lebih 100 orang pemimpin bahagian serta ahli ahli diperingkat Cawangan keluar parti bagi menyertai kepada landasan Parti Bersatu Sabah (PBS) beberapa hari yang lalu, selain dari itu Pejabat Perhubungan PPRS Tamparuli juga turut ditutup dan diambil ahli oleh salah satu badan  NGO setempat penuh rashia tanpa mendapat penjelasan terperinci punca beliau dan rombongan PPRS keluar parti dan sertai PBS  setempat walaupun ramai  yang mengaku kekuatan perjuangan mereka dari peringkat permulaan.

Oleh. Noor Abdullah
JENTERA GABUNGAN SABAH PERKEMAS PETUGAS PILIHAN RAYA
Sepanggar. Gabungan Sabah sudah memalu canang bagi penyusunan jentera pilihan raya ke 14 bagi Parlimen Sepanggar bertempat pertemuan Dewan Mini Putera Jaya Telipok dianggarkan lebih kurang 160 orang yang dijemput hadir, kebanyakan  dari perjuangan mereka tidak diketahui umum memandangkan terlalu  menyepi diri dari kumpulan Media Massa tanpa sebab tertentu status yang mereka pandang terhadap media massa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan