Rabu, 24 Januari 2018

Oleh. Williem Anak Lagau
JAMBATAN ROSAK SIAPA LAYAK MEMBUAT?
Keningau. Setiap berlaku kerosakan pelbagai prasarana kemudahan awam sesetengah orang politik parti pembabgkang sangat gemar bersuara menggunakan kapasiti nama parti politik mereka setiap bulan, namun bagi Jambatan ini yang terletak dikawasan Bingkor Keningau Parti DAP ambil peluang bersuara mohon pembaikan demi kepentingan masyarakat sekeliling dalam masa terdekat ujar penduduk setempat.
Telipok. Gempar pembukan Supermarket One Stop dekat sini mempamerkan harga yang paling termurah sekali berbanding harga sekeliling permis perniagaan setempat, yang mengejutkan adalah majoriti golongan warga asing yang mungkin tinggal kawasan berhampiran kawasan tersebut dari pagi hingga kepetang.
HARAP PENIAGA DIKAWASAN TERSEBUT BERWASPADA DENGAN KEBANJIRAN ORANG ASING DEMI KESELAMATAN PERNIAGAAN JANGKA MASA PANJANG.
Parti Warisan Sabah kini mula mempamerkan kempen politik mereka dimerata tempat bagi  meraih sokongan pelbagai lapisan masyarakat kawasan termasuk lah Mukim Telipok dengan menggunakan tempat awam seperti Tamu Mingguan Rumah ke Rumah serta hari ini di Restoran Muslim Pekan Telipok segak berpakaian putih dengan Logo Kapal Layar Parti mereka ditonton oleh beberapa orang etnik KDM dengan terbanyak penonton mereka majoriti dari Penempatan Pelarian berhampiran ujar warga asli Sabah mukim Telipok.
Oleh. Noor Abdullah
SUKAN ANGKAT BERAT DIKAGUMI WANITA
Kota Kinabalu. Pembukaan Angkat Berat hari ini di salah sebuah kompleks beli belah Asia City mempamerkan kehebatan wanita yang mampu mengangkat 65 Kilogram, ramai lelaki wargakota Kota Kinabalu yang berusia antara 18 tahun hingga 40 tahun turut terpegun melihat kehebatan wanita mengangkat seberat 65 kilogram sehingga ada lelaki berpusing mata dari melihat kekuatan tenaga wanita yang menjadi peserta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan