Ahad, 20 Disember 2020

 BRAZIL TIDAK IKTIRAF VAKSIN COVID 19  

Oleh. Huzera Ben 

Sao Paulo. Vaksin Covid 19 buatan firma pfrzey bion tech tidak diterima atau diiktiraf oleh Jair Bolsonaro Presiden Brazil termasuklah kesan sampingan vaksin tersebut tidak ada jaminan terhadap para pengguna dinegara tersebut. 

Menurut Jair Bolsonaro vaksin tersebut boleh menukar manusia menjadi Buaya atau mahluk berjambang dengan itu tidak ada sebarang paksaan bagi mendapat suntikan vaksin tersebut tanpa keizinan individu empunya diri jelasnya.

Jair Bolsonaro juga mendedahkan telah pun dijangkiti Covid 19 namun kekuatan anti body seseorang mampu melawan dan memusah virus tersebut dalam beberapa minggu sahaja walaupun belum ada suntikan vaksin tegasnya.

Apapun pendedahan Jair Bolsonaro berhubung Vaksin Covid 19 terserah pada negara negara yang mengimport Vaksin tersebut apa tak lagi hak masyarakat menolak suntikan Vaksin berkenaan demi keselamatan diri masing masing dan wajar dipertimbangkan setiap negara yang menggunakan vaksin tersebut.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau memuatkan iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kebenaran dari penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan