Khamis, 24 Disember 2020

Oleh. Basron Kirwan 

Pulau Pinang. Masaalah kemiskinan tidak mampu memiliki rumah kediaman bagi rakyat Malaysia dinegeri ini harus diberi perhatian bukan sahaja kerajaan negeri malah turut disedari seluruh warga negara ini supaya sentiasa berjimat cermat agar dapat bersedia awal sebelum menempuh kepayahaan tidor dalam kenderaan kecil.

Kes ini menjadi bahan perbualan seluruh warga Pulau Pinang betapa kepayaan hidup keluarga ini berbulan tidor dalam kenderaan kecil anak beranak berbulan lamanya tanpa mampunyai bantuan pihak kerajaan negeri terlibat.

Kuching. Bayangkan wanita warga asing yang berpakaian kemas dan berperwatakan alim dalam kehidupan telah ditahan pihak Polis akibat berkerja menjual perjudian dalam online tanpa memiliki perasaan serba salah malah perjudian merupakan haram dalam hukum agama Islam.
Sabah. Kedegilan seumpama hanya dilaporkan perbuatan sebilangan  warga asing menyisip keluar dari perumahan mereka walaupun telah dikawal dengan keliling diletak Pagar dawai berduri keliling perumahan mereka masih mahu melanggar pagar kawad berduri.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau memuatkan iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kebanaran dari penerbit. Editor  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan