Sabtu, 19 Disember 2020

Oleh. Gason Dumiri 

Borneo Utara. Sejak beberapa bulan lepas tersebar dilaman sosial Hempedu Beruang boleh diperolehi dengan harga lebih RM600.00 sebiji.

Malah ada juga yang menjual Hempedu Beruang sehingga RM900.00 sebiji dengan pelbagai saiz dan warna yang mendedahkan semua jenis Hempedu Beruang Asli dan bukan tiruan walaupun berbeza warna dan saiz menurut paparan dilaman sosial ujar orang ramai.

Masyarakat seluruh Borneo Utara mengharapkan pihak berkuasa tempatan membantu menjelaskan jenis sebenar Hempedu Beruang asli serta harga sebenar demi kegunaan herba penjagaan kesihatan agar tidak ada yang terbeli produk tiruan jelas mereka.

LAZAT BERKHASIAT JIKA TERKENA MASAKAN  
Jantung Pisang berkhasiat jika mahir memasak namun ianya perlu membuang rerambut sisipan dibunga dalam buah jantung pisang berkenaan agar memudahkan penghadaman didalam perut setiap yang memakan nya.
Penjagaan seumpama harus dilakukan bagi masyarakat yang memiliki penyakit kronik termasuklah mengalami pembedahan pada bahagian perut serta dikalangan warga emas ujar beberapa pakar pengkaji pemakanan yang dihubungi.









Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau memuatkan iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kebenaran dari pihak penerbit. Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan