Sabtu, 5 Disember 2020

KEPERIBADIAN BAIK PEMIMPIN MENJADI SOKONGAN RAKYAT 
Oleh. Jasly Dollah 
Tamparuli. Kebertanggongjawaban serta mesra rakyat tanpa mengira etnik dan agama adalah sebahagiaan dari peneletian warga desa setiap kali mengadakan pilihan raya agar masa depan orang kampung tidak terabai dikalangan pemimpin yang diberi mandat bukan sahaja dalam kerajaan malah pemacu parti politik juga harus prihatin dengan permasaalahan rakyat jelata.
Antara contoh pemimpin prihatin dan mesra rakyat disamping bertanggongjawab merealisasikan perjumpaan terhadap individu masa kini janji yang diungkap termasuklah En. Jasmin Dulin Ketua Bahagian Parti STAR Bahagian Tamparuli merangkap Ahli Majlis Tertinggi Parti STAR Sabah yang sentiasa mesra rakyat dimana juga ditemui.
Pendedahan Juanis Tulah semasa dihubungi Media Terkini di Kg. Gaya Ratau sebagai mendapat maklumat kewibawaan perjuangan pemimpin Parti STAR Bahagian Tamparuli sebelum dan selepas pilihan raya negeri Sabah baru baru ini menyebabkan calon PBS Dun Tamparuli Datuk Jahid Jahem kekal mempertahankan kerusi tersebut walaupun ramai yang bertanding dikawasan tersebut bagi meraih undi rakyat tegas beliau.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan