Khamis, 29 Oktober 2020

 PELAWAT SINGAPORE BERNAFAS LEGA NOV INI  

Oleh. Huzera Ben 

China. Tindakan Singapore menarik balik sekatan pelawat memasuki negara tersebut dari China, Victoria dan Australia bermula 6 Nov 2020 jam 12.00 tengah malam tempatan memberi kelegaan terhadap warga ketiga tiga negara tersebut yang berhajat memasuki Singapore.

Ini dikeluarkan oleh Penguasa Penerbangan Awam Singapore (CAAS) hari ini berikutan laporan ketiga tiga negara terlibat yang mampu menurunkan tertinggi kes penyakit Covid 19 sejak kebelakangan ini dengan pengawalan yang cukup tertinggi.

Walaubagaimanapun semua permohonan masuk ke Singapore dari ketiga tiga negara terlibat perlu dibuat dalam masa 14 hari sebelum merancang memasuki  negara Singapore dengan mematuhi semua syarat utama yang diluluskan kerajaa negara terlibat.

Antara negara yang masih kekal dihalang memasuki negara. Singapore ialah  Brunei, New Zealand dan Vetnam berikutan kes Covid 19 bagi negara tersebut belum diperolehi rekod secara terperinci setiap masa yang dikehendaki. 

Semua pelawat yang memasuki Singapore juga perlu mematuhi syarat syarat ketat yang disediakan oleh CAAS Singapore sepanjang berada dinegara tersebut. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau memuatkan pelbagai iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan