Isnin, 19 Oktober 2020

SEPANJANG PKPB RAMAI BERNASI UBI KAYU  

Akibat tersekat Bus Mini dan Bus Berhenti henti Tuaran Tamparuli Rugading Telipok Menggatal dan Inanam ramai warga desa mengirimkan mereka makan Ubi Kayu Belacan dan Cili tanpa dapat turun kepekan berhampiran ketiadaan kedua dua Bus Mini tersebut.

Rakyat desa tidak mengharapkan bantuan bungkusan makanan sangat jika kerajaan Sabah tidak dapat mengagihkan nya seluruh terlibat Zon Merah namun beri lah sedikit kelonggaran Bus Mini terpilih orang asal Sabah yang mematuhi SOP sebagai tempat orang kampung yang tidak memiliki kenderaan ke Bank Bank berhampiran bagi mengambil sedikit wang bagi membeli barang keperluan makanan sekeluarga jelas mereka.  


LAGI SEDIH PENIAGA HERBA DUDUK RUMAH EDAR KUEH MUEH  


 Satu lagi kisah sedih dari peniaga herba bergerak sejak puluhan tahun dahulu kini terduduk dirumah dilaporkan hanya membuat kueh mueh yang diperlukan jiran jiran terdekat akibat sekatan pergerakan bersyarat dan tidak ada Tamu Mingguan serta Pasar Malam diluluskan.

Selain dari itu ketiadaan orang ramai turun ke Tamu Tamu Mingguan juga menyebabkan peniaga Herba terlibat terus bertukar urus niaga dengan drastik penjual Herba terlibat dengan susut pendapatan bulanan hampir tujuh puluh peratus jelasnya. 





Nota. Dilarang mencatat sebarang ulasan didalam akbar ini termasuk memuat sebarang iklan tanpa kelulusan dari penerbit. Editor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan