Sabtu, 31 Oktober 2020






 SOROTAN LENSA AKBAR MEDIA TERKINI  

Oleh. Jopis Anak Lagau 

Kuala Lumpur. Cabaran kru Akbar MEDIA TERKINI BERCETAK sehingga lah dini hari MEDIA TERKINI ONLINE EDISI SABAH bukan lah satu perkara muda malah pelbagai cabaran telah ditempuhi penuh ranjau dan duri mencengkam kehidupan namun berkat usaha ketabahan dan keyakinan ia terus hidup sampai hari ini.

Pada peringkat awal usaha akbar ini bukan satu kerjaya yang boleh dikagumi malah cabaran cukup besar diharungi seluruh kru penyiaran mahu pun pengiklanan dimana terlalu banyak halangan yang dilalui menjelajah seluruh negara sehingga lah menembusi Sarawak dan Sabah.

Tidak kurang juga msyarakat dan segelintir orang politik bertanyakan kewujudan akbar Media Terkini diperingkat mula khususnya Sarawak dan Sabah namun segala persoalan dapat diberi keyakinan penuh sopan santun golongan yang memerlukan penjelasan.

Cabaran yang sukar sekali adalah merupakan golongan yang berusaha mahu menggagalkan usaha kru Media Terkini mendapat sokongan sekitar Sarawak dan Sabah dengan pelbagai cara namun pengalaman yang ada dikalangan kru akbar ini mampu bertahan sehingga tahun 2020 ini.

Media Terkini yang bermula dua kali sebulan pada peringkat awal sehingga bersiaran setiap minggu seluruh negara hari ini mampu bersiaran setiap hari mengikut tempahan yang diperlukan bukan sahaja dalam negara Malaysia malah mampu dilanggani seluruh Asia didalam konteks Bahasa Malaysia.

Bagi yang berhasrat mahu bersiaran bersama kami boleh berhubung dengan Azom Productions House Kuala Lumpur. 

Telipon Pejabat. 01138554026 Watsap 0194827829

Tiada ulasan:

Catat Ulasan