Rabu, 28 Oktober 2020


 MASYARAKAT DUNIA ISLAM KUTUK PRESIDEN FRANCIS 

Oleh. Huzera Ben 

Francis. Tekanan dunia terhadap pemerintahan Presiden Francis Emmanuel Macron yang menghina dengan memuatkan karikator Nabi Muhammad SAW dijangka akan berterusan jika tiada permohonan maaf Francis terhadap umat Islam dunia dalam masa terdekat.

Ini amaran masyarakat Islam di Turki, Plastine, Iran berikutan kejadian Francis menghina Nabi Muhammad SAW tanpa menghormati umat Islam sebenar yang sentiasa menghormati pelbagai bangsa dan agama sejak ribuan tahun dahulu melainkan pelampau pengganas yang tidak beragama mempergunakan agama bagi meraih sokongan mengganas seluruh dunia.

Akibat penyamaran pihak pengganas dunia yang dikaitkan tidak beragama serta banyak menyamar memperalatkan agama demi kepentingan kumpulan mereka ada pemerintah sesebuah negara sampai hilang pertimbangan menyalahkan ajaran agama lain dari amalan mereka tanpa menghormati negara negara berbeza agama tegas penganut agama Islam sedunia.










Nota. Dilarang membuat catatan ulasan berita serta memuatkan pelbagai jenis iklan didalam akbar ini tanpa kelulusan pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan