Sabtu, 24 Oktober 2020



 Berbudi Pada Tanah 

HASIL TAPAK TANGAN BERPEGANG TANAH 

Kata orang lama lama tapak tangan yang mencengkap tanah hasilnya nampak namun tidak ramai yang melihat bagai mana payahnya tapak tangan mencengkam tanah sehingga membuahkan hasilnya.

Ada juga sesetengah manusia yang tidak  menilai betapa sukar tapak tangan berbudi pada tanah dengan hasilnya ditebus dengan nilai tidak setimpal pada cengkaman menggenggam tanah setiap hari sehingga hasilnya diperolehi berbulan bulan lamanya.

Tanah ku genggam berbulan bulan bagi menanti hasil susah payah berusaha sebaliknya melihat penghasilan yang diperolehi nilainya tidak seberapa ramai pula pengusaha tanah yang bagai hendak  berputusasa menukar usaha mereka demi menambah sumber reziki seharian mereka. 

Sama sama kita nilai jerih payah usaha menggenggam tanah meraih hasil berbulan bulan lamanya dan diharap jerih payah mereka dibalas dengan nilai yang setimpal dengan Kerja Tangan golongan menggemggam pada tanah jelas mereka orang orang lama. 





Nota. Dilarang mencatat sebarang ulasan dan mengiklankan apa juga bentuk pebgiklanan tanpa kelulusan pihak Penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan