Ahad, 18 Oktober 2020


 PEMANDANGAN INDAH DESA TERPILIH 

Oleh. Norzaitie Kirwan 

Makassar. Titipan tidak diduga melewati beberapa perkampungan di Ujung Pandang Makassar terdapat banyak perkampungan mencatatkan keindahan nya dimata para pelancong didalam mahupun luar negara.

Sesetengah warga desa mengungkapkan mana bisa menandingi Bukit Indah ini terletak di Enrekan seluas mata memandang namun apakan daya masa kini lagi diserang penyakit Covid 19 (Corona 19) jelas masyarakat setempat. 


Persis kebanyakan di Borneo namun mungkin tidak serupa dengan Isinya Hitam Gelap para penanam sekitar Kalimantan menyebut Kunyit Hitam ini berguna jika mahir mencari petua cara cara untuk dijadikan HERBA namun jangan sampai taksub tak mahu ke kantor perubatan jelas mereka.

Bisa dijadikan Herba sebagai usaha sampingan namun perlu juga berubat utama di hospital pemerintah (kerajaan) agar penyakit dapat dikesan lebih awal jika berpunca dari virus namun ia jika angin jahat ikthiar guna Kunyit Hitam kelas pertama ungkap warga Kalimantan sempadan Sarawak Sabah yang ditemui.  





Nota. Dilarang membuat catatan sebarang ulasan mahupun menumpangkan sebarang iklan tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan