Ahad, 25 Oktober 2020



 KEBIJAKAN SI CILIK MENCABAR POLITIKING 

Oleh. Jopis Anak Lagau 

Kuala Lumpur. Pasangan si cilik berpantun sebagai tatapan tanpa sempadan perlu dijadikan panduan golongan politiking yang tidak sudahnya berusaha menghebahkan usul undi tidak percaya di Sidang Parlimen akan datang tanpa mengambil kira masaalah rakyat duduk rumah dihimpit pandemik Covid 19 masa kini.

Kepetahan si Cilik berpantun penuh nasihat terhadap kumpulan politiking yang masih berusaha mahu mendapatkan kuasa kerajaan mereka menukar kepimpinan negara masa kini mempamerkan rakyat jelata sudah bosan usaha usaha mahu menukar kerajaan yang dipimpin secara maufakat MP Malaysia yang diperkenankan oleh Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Golongan pemimpin parti politik hari ini perlu sedar keutamaan mereka selepas diundi rakyat menjadi Ahli Parlimen adalah turun padang menghulur bantuan sepanjang pandemik Covid 19 diseluruh kawasan Zon Merah  agar segala bebanan kehidupan rakyat jelata dapat diringankan setiap masa. 

Tan Sri Dato' Muhyiddin Haji Mohd. Yassin Perdana Menteei Malaysia sudah cukup berusaha bersama kepimpinan kerajaan Malaysia masa kini membantu takyat  dipelusuk rantau terlibat Zon merah Covid 19 namun ada lagi politiking hebahkan usul tidak percaya di Parlimen ujar aktivis masyarakat serantau hari ini. 

Tan Sri Dato' Muhyiddin Haji Mohd. Yassin Perdana Menteri Malaysia disifatkan rakyat berwibawa dan bertanggongjawab membantu seluruh Negara dalam pandemik 19  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan