Rabu, 21 Oktober 2020

 SEBIJAK MANA MAHASISWA MAHASISWI TUNDUK PADA IBU 

Oleh. Norzaitie Kirwan 

Kaltim. Dalam memuncak tunjuk perasaan dinegara ini sehingga melibatkan generasi muda mudi tidak ramai berfikir ada cara tersendiri mampu melembutkan hati anak anak yang terdidik dengan penghormatan ibu kandung melahirkan mereka. 

Anak anak yang disemai menghormati ibu kandung serupa nenek moyang keturunan mereka pasti tunduk menurut kata bila orang tua memanggil mereka dalam sebarang perbuatan keganasan yang tidak memberi makna melainkan merosak nama mereka serta keturunan keluarga jika tertangkap pihak berkuasa. 


Inilah kisah Kalimantan Timur yang mahasiswa dan mahasiswi berhimpun tunjuk perasaan mengikut jejak di Jakarta bagi membantah kerajaan pimpinan Joko Widodo Presiden Indonesia.

Sebaliknya kelibat si ibu kandung yang tiba menyentap hati anak lelakinya hanya berkata hentikan ayuh pulang luah si ibu kandung menyebabkan anak lelaki kandung tunduk berdiri meninggalkan kumpulan penunjuk perasaan terlibat.

Menurut wargatua di Kaltim anak anak yang terdidik menghormati ibu yang melahirkan mereka pasti tidak perlu menangkap anak anak berdemontrasi cukup panggil ibu mereka untuk membawa mereka pulang ujar mereka.





Nota. Dilarang mencatat sebarang ulasan atau memuat iklan didalam akbar ini tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan