Isnin, 26 Oktober 2020

SIGUP (TEMBAKAU) TERSOHOR DIBORNEO  

Oleh. Norafzah Dollah 

Penanam Sigup atau Tembakau sememangnya tersohor disampung berbisa kualiti tinggi asli dikalangan para pengguna Sigup Halus dan Sigup Kasar sejak ratusan tahun dahulu tanpa sebarang campuran bagi memastikan keaslian nya.

Sejajar dengan perkembangan para penanam  Sigup atau Tembakau mengharap  para pengguna tidak terkhilap memilih tembakau tiruan dengan tembakau asli ujar para penanam Sigup yang ditemui.

Oleh. Bujie Tuekarang  

KEMEWAHAN BURUAN UTAMA ? 

Amalan bercakap bukan harta benda dan jawatan tinggi yang dikejar oleh segelintir gadis wanita masa kini hanya lah khiasan kata bagi melindungi sebenar tembelang mereka dari dihidu masyarakat sekeliling, malah ada yang mengungkap kata, "Saya bukan mata duitan oh....", bila rakan tetangga  bertanya ini sering diungkapkan sebilangan wanita masa kini namun dalam jiwa berbeza yang menjadi buruan naluri diri.

Pendedahan beberapa jejaka yang pernah dikeciwakan wanita akibat tidak berharta dan bergaji rendah dipersendakan sebilangan wanita yang  hanya memburu kemewahan harta benda dan berjawatan tinggi jelas Kolimir Abdullah mangsa wanita mata harta benda dan jawatan tinggi.

Sama sama menjadikan satu teladan bila mendekati segelintir wanita sopan bicara lembut bahasa sebagai umpan bagi lelaki mewah dan berjawatan tinggi bagi mendampingi mereka manakala lelaki kurang berkemampuan bertakwa pada Tuhan agar dipertemukan wanita yang mampu menerima pasangan seadanya dalam hidup mereka. 








Nota. Dilarang membuat sebarang ulasan atau memuatkan pelbagai Iklan didalam akbar ini tanpa kelulusan pihak penerbit. Editor 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan