Khamis, 6 Julai 2017

Oleh. Jasly Dol
SYAWAL PKS DAMPINGI WARGA INANAM SEPANGGAR----DATO' JAKARIAH

Kota Kinabalu. Perjuangan Parti Kebangsaan Sabah akan terus mengutamakan suara rakyat berbilang kaum didalam negeri ini sejajar membela masa depan mereka walaupun parti tersebut terlalu kerdil dimata pemerhati parti politik dalam Sabah mahupun Malaysia amnya terutama golongan yang berhasrat mahu bersaing kepada perjuangan PKS asalkan tidak ada istilah menyentuh isu isu dan masaalah dalaman semua parti politik demi menjaga nama baik perjuangan asal PKS sejak ianya didaftarkan di Pejabat Pendaftar Pertubuhan oleh jawatankuasa tertinggi parti sehingga lah kehari ini sudah mula menjadi sebutan rakyat jelata berbilang kaum, walaupun keseluruhan para pemimpin PKS sedang merangka straregi bagi memperkasa perjuangan parti namun amat menitik beratkan setiap hujah yang disampaikan pada rakyat berbilang kaum dipelusuk negeri ini agar tidak menyinggong perasaan mana mana musuh politik sebagai perjuangan bersih bagi menjelaskan agenda perjuangan parti PKS pembela kearah kemajuan rakyat dan negeri Sabah amnya dimasa hadapan. PKS juga sentiasa mengkaji segala gerak kerja yang dirancang agar tidak menyimpang dari matlamat sebenar demi menjaga hati rakyat jelata yang sentiasa memberi sokongan terhadap Parti Kebangsaan Sabah dari masa kesemasa apa tak lagi pilihan raya ke 14 bakal menjelang dimata rakyat Sabah serta memberi kemenangan calon calon PKS memacu politik berwawasan dan diterima masyarakat Sabah berjuang bersendirian tanpa dikuasai politik tertentu sejajar menawan kerusi DUN dalam membentuk kerajaan negeri Sabah akan datang. Penjelasan rengkas Dato' Jakariah Janit Pengurusi Penyelaras Parti Kebangsaan Sabah Parlimen Sepanggar merangkap Ketua Bahagian Dun Inanam dalam satu pertemuan dengan Media Terkini Sabah sebagai membayangkan dasar perjuangan parti mereka dimasa akan datang, beliau yang juga menyerahkan kepada rakyat jelata serta pucuk pimpinan parti memberi ruang bagi parti PKS bertanding di DUN Inanam atau Parlimen Sepanggar akan sentiasa  bersama rakyat berkerja demi memasti kemenangan PKS dan bukan nya kekalahan tanpa mempamerkan perjuangan sebenar jelas beliau.
Tidak lupa dibulan Syawal. Selamat Meraih Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin. Kepada Seluruh Keluarga, Saudara Mara, Sahabat Handai Dimana Juga Berada, Terutama Pelbagai Lapisan Masyarakat Dalam Kawasan Dun Inanam Serta Parlimen Sepanggar Amnya Serta Seluruh Sabah Khususnya. Semoga Kita Semua Mampu Bersatu Memupuk Perpaduan Dalam Meniti Kehidupan Seharian Bersama Keluarga. Daripada, Dato' Jakariah Janit Pengurusi Penyelaras Parti Kebangsaan Sabah Parlimen Sepanggar Merangkap Ketua Bahagian PKS DUN Inanam.
Media Terkini juga mendapat maklumat sahih bahawa penduduk Sabah mula mendekati perjuangan PKS kearah masa depan tanah air mereka disamping berkeyakinan dan keberanian PKS berjuang bersendirian berhadapan parti kompenen BN tanpa menyertai gabungan parti pembangkang harus diberi pujian, sememangnya ramai penyokong parti lawan mentaksirkan PKS ditaja kuasa besar kearah memecah belahkan penyokong dan pengundi demi kuasa politik berkuasa besar dalam negara Malaysia namun dinafikan oleh kepimpinan tertinggi parti mereka dimana ianya satu propaganda politik meraih sokongan rakyat Sabah.
Menurut kepimpinan PKS hampir 60 kawasan DUN SABAH telah dinamakan bahawa kesediaan bertanding dalam pilihan raya ke 14 akan datang hasil kerjasama seluruh rakyat Sabah walaupun bukan senang meraih sokongan undi dikalangan rakyat jelata dalam negeri Sabah, namun jika PKS mampu membela golongan rakyat termiskin bermula dari  sekarang perkara mustahil rakyat tidak memberi undi pada calon calon PKS yang terus berjuang dari awal sehingga menjelang pilihan raya ke 14 akan datang yang dianggap penuh mencabar jelas penyokong parti PKS Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan