Jumaat, 7 Julai 2017





Oleh. Bujie Tukarang
Hari Raya Kaamatan PKS Inanam

Parlimen Sepanggar. Kemeriahan Sambutan Aidilfitri dan Pesta Kaamatan anjuran Parti Kebangsaan Sabah di Kg. Dambai Pomotodon Inanam disambut baik oleh penduduk sekitar walaupun hujan renyai renyai namun tidak mematahkan semangat masyarakat berbilang kaum datang berkenalan dan berjabat tangan kepada Dato' Jakariah Janit dilaporkan menjadi idola warga Dun Inanam menjadi calon pilihan pada PRU ke 14 akan datang, sambutan seumpama membuktikan kesefakatan dan perpaduan rakyat dan orang politik akrab disamping saling menyelami tanggongjawab dan budi pekerti antara orang politik dan rakyat dapat dimeterai bersama sejak dari awal dan bukan nya terjun pada politik sekadar tangan kosong demi meyakinkan rakyat jelata.
Sebagai tokoh politik yang berpengalaman Dato' Jakariah Janit memohon banyak kemaafan jika terdapat serba kekurangan sepanjang acara perayaan kembar Aidilfitri dan Pesta Kaamatan memandangkan masa persediaan terlalu sengkat masa akibat pelbagai cabaran disaat akhir memulakan program, namun semasa ditemui kru media terkini majoriti tetamu yang menghadiri Hari Raya dan Pesta Menuai amat berpuas hati dengan sistem penyediaan makanan apa tak lagi keramahan dan kemesraan yang ditunjuk kan oleh para pemimpin PKS Parlimen Sepanggar cukup menyentuh para tetamu dari pelbagai agama dan amalan politik dan berbilang bangsa.
Dato' Jakariah Janit ketika ditemui enggan bercakap politik bagi menjaga hati masyarakat berbilang bangsa dan kefahaman politik apa tak lagi dalam acara Hari Raya dan Pesta Menuai disamping rakan rakan yang dari politik lain menghadiri majlis tersebut namun menyerahkan pada rakyat bagi memilih halatuju politik mereka, pelbagai juadah dihidangkan sepanjang acara rumah terbuka berkenaan berlangsung dan dianggarkan hampir 400 orang hadir menjelang petang termasuklah kaum tionghua yang tidak melepaskan peluang bersalaman dengan Dato'Jakariah Janit peramah dan muda mesra dengan sesiapa juga yang mendekatinya.
SETINGGI PENGHARGAAN TERIMA KASIH KEPADA SELURUH TETAMU YANG HADIR DIMAJLIS RUMAH TERBUKA HARI RAYA AIDILFITRI 2017 DAN PESTA MENUAI TAHUN 2017 TERMASUKLAH TENAGA PEKERJA YANG BERSUSAH PAYAH MENJALANKAN KERJA HINGGA KEAKHIR ACARA. SEMOGA KITA SEMUA SALING MENGINGATI BERMAAFAN DAN DIKURNIAKAN REZIKI SUPAYA DAPAT MENGANJUR PROGRAM SEUMPAMA DITAHUN AKAN DATANG.
DARIPADA, DATO' JAKARIAH JANIT KETUA BAHAGIAN PARTI KEBANGSAAN SABAH DUN INANAM MERANGKAP PENGURUSI PENYELARAS PKS PARLIMEN SEPANGGAR SERTA KELUARGA.

Turut menghadiri majlis Hari Raya Aidilfitri dan Pesta Kaamatan di Kg. Dambai Pomotodon ialah Jinus Sodiong Aktivis Politik Sosial Masyarakat dari Kundasang serta Thaddius Gidong dari Menggatal bagi memeriahkan majlis tersebut,  Kelihatan juga dalam gambar Dato' Jakariah Janit sedang malukan Gong tanda perasmian majlis tersebut yang turut disaksikan oleh Martin Molubi, Thaddius Gidong selaku Penganjur besama majlis tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan