Isnin, 10 Julai 2017

Oleh. Willem Anak Lagau
DIMANA JUGA RAKYAT BERBILANG KAUM TETAP DIKENANG
Sabah. Dalam peredaran masa silih berganti meraih pelbagai sambutan perayaan rakyat berbilang kaum dan amalan beragama tidak pernah disisihkan jika berpeluang bertemu walau seminit juga tetap diluangkan bagi mengerat hubungan kekeluargaan, pangkat harta benda tidak mencerminkan budi pekerti yang kekal kearah memupuk persaudaraan mahupun persahabatan yang berkekalan walau dimana juga berada demi memperkasa kekeluargaan serta persahabatan agar tidak dek hilang ditelan masa berlalu.
Kemakmuran hidup masyarakat berbilang kaum dan agama merupakan kunci utama perpaduan menjadi amalan generasi orang Sabah sejaak nenek moyang mereka lagi dan menjadi pegangan bagi warga desa sampai kehari ini, bagi wargakota pula amalan seumpama tidak lagi begitu menarik apa tak lagi status budaya hidup bercampur menyebabkan sesekali kadangkala mampu tergelincir dalam kehidupan seharian melibatkan generasi muda mudi wargakota  membuatkan warga desa seringkali tersenyum budaya dikota dalam zaman kemajuan masa kini namun kekal mengaku etnik kaum asal mereka walau maju keluar negara. (Bingkisan Penduduk Ranau)
SELAMAT MERAIH PESTA MENUAI DAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. KEPADA, SELURUH KELUARGA, SAUDARA MARA, SAHABAT HANDAI, RAKAN RAKAN DAN MASYARAKAT BERBILANG KAUM PERIBUMI KUNDASANG, RANAU DAN SABAH AMNYA. SEMOGA KITA MAMPU BERSAMA SAMA MENINGKATKAN TARAF KEHIDUPAN DAN MENDAPAT PERLINDUNGAN DALAM PERMAUFAKATAN DARI TUHAN MAHA KUASA.
DARIPADA.
MR. JINUS BIN SODIONG DAN KELUARGA AKTIVIS  SOSIAL MASYARAKAT DUN KUNDASANG RANAU.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan