Jumaat, 7 Julai 2017


Oleh. Willem Anak Lagau
HARI RAYA KOMPLEKS BELI BELAH DIBANJIRI WARGA MERAGUKAN
Menggatal. Pengunjung warga tempatan keciwa dengan penganjuran Hari Raya Aidilfitri sebuah kompleks beli belah yang dibanjiri warga meragukan oleh kumpulan orang asing bagai tidak menghormati warga tempatan Sabah sehingga berlanggar tanpa meminta maaf, perkara ini tidak dihiraukan oleh petugas keselamatan dalam kompleks tersebut bagai tak tahu apa kerja mereka terutama dalam majlis seumpama rumah terbuka raya mengakibatkan ramai orang tempatan makan dikedai yang berniaga.
Kunjungan penulis kelokasi tersebut juga bagai tidak dihiraukan oleh jawatankuasa penganjur Hari Raya malah petugas keselamatan setempat juga selamba memasamkan muka bagai warga asing sahaja yang berkeliaran dikawasan tersebut, kes seumpama wajar diambil iktibar oleh setiap penganjur rumah terbuka perayaan agar tidak menjejaskan nama baik pihak penganjur apa tak lagi memanjakan warga asing berbanding orang tempatan terutama setiap tahun menganjur perayaan.
PENULIS SEMPAT BERSIAR SIAR SEPANJANG 1 JAM MEMERHATI GELAGAT PELAWAT HARI RAYA BERKENAAN JELAS RAMAI MUKA YANG MERAGUKAN, KETIKA JURUGAMBAR RAKAN PENULIS MENGAMBIL GAMBAR JELAS MUKA ORANG ASING MEMALINGKAN MUKA BAGI MENGELAK WAJAH MEREKA DIRAKAM DALAM GAMBAR.
Beringat demi masa depan dan nama baik setiap penganjur apa juga perayaan dalam Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan