Isnin, 24 Julai 2017


Oleh. Peranak Samah Betiru
PEMBANGKANG VS BN SELURUH TUARAN SIAPA PEMENANG ?
Tuaran. Kedudukan kerusi Tuaran satu Parlimen dan diramal empat  Dun diramal berentap antara lima ke enam penjuru antara BN lawan semua parti pembangkang pada PRU ke 14 akan datang,  masa kini satu kerusi DUN kawasan tersebut dikuasai oleh Parti Cinta Sabah Datuk Seri Welfred Mojilip Bumburing Wakil Rakyat ADUN Tamparuli dengan menang pada pru ke 13 yang lalu.
Parti Keadilan Rakyat Parlimen Tuaran dilaporkan aktif jelajah mendampingi  rakyat berkumpulan antara Adun Kiulu, Adun Tamparuli, Adun Sulaman serta Adun Dalit dimana semua jentera  kekampung kampung cukup menambat jiwa rakyat, namun dalam situasi seumpama tidak ada  upaya menghulur sebarang bantuan kepada rakyat jelata walaupun ada hati mahu menjadi calon dalam pilihan raya dikalangan ketua jentera bahagian bahagian parti parti pembangkang tempatan dan bertaraf nasional sebagai meraih simpati rakyat.
Sejauh manakah kekuatan jentera parti pembangkang setempat menghadapi BN dalam PRU ke 14 akan datang tanpa sebarang kewangan membantu rakyat jelata? terpulang lah kepada seluruh rakyat berdaftar sebagai pengundi dikawasan tersebut dimana menjadi dermawan mengguna wang sendiri membantu parti mereka bagi memenangkan calon pilihan raya kelak tanpa sebarang surat perjanjian dengan calon.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan