Isnin, 19 Ogos 2019

Oleh. Williem Anak Lagau
PEMIMPIN ADUN KEBAWAH PERLU BERKERJA UNTUK RAKYAT
Sabah. Wakil Rakyat dan pemimpin kebawah akar umbi sampai keperkampungan terpencil perlu memainkan peranan mengarah kepimpinan bawahan bertugas membela nasib seluruh rakyat dalam tanggongjawab mereka masing masing, antara yang dituntut rakyat masa kini selepas BN ditewaskan kerajaan PH serta Warisan di Sabah adalah kemudahan jalan raya yang sempurna, penambahbaikan paip graviti penduduk kampung yang tidak mendapat paip dari jabatan air serta bantuan perumahan orang miskin seperti bantuan yang diberi tanpa bayaran masa kerajaan BN dahulu demi membuktikan kerajaan PH dan Warisan lebih baik dari kerajaan BN dahulu jelas rakyat negeri Sabah.
Kerajaan PH dan Warisan sudah satu tahun empat bulan namun penduduk luar bandar belum melihat usaha memajukan segala kemudahan awam yang didedahkan orang kampung, oleh itu ada lah menjadi tanggongjawab Wakil Wakil Rakyat terlibat berusaha merealisasikan semua tuntutan rakyat secara berperingkat.
Semua yang diberi jawatan bergaji oleh kerajaan PH Warisan buat lah kerja penuh berjaya agar rakyat dalam tanggongjawab tidak merungut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan