Ahad, 18 Ogos 2019

MAMPUKAH PARTI PUTERA MENAWAN PENGUNDI SABAH
Oleh. Aki Kinabalu
Kemasukan Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTERA) kenegeri dibawah bayu ini terus menjadi persoalan segenap lapisan rakyat berdaftar sebagai pengundi dalam tujuh puluh tiga dun dan dua puluh lima kerusi parlimen, antara persoalan apakah kebaikan terlalu banyak parti  politik berlawanan sesama sendiri jika sebilangan teraju calon yang dipilih sekadar mendambakan kemenangan menjadi Ahli Parlimen atau Ahli Dewan Undangan Negeri sedangkan terlalu jauh mendekati rakyat jelata seperti beberapa pemimpin parti politik tempatan sedia ada.
Kemelut ini perlu dikaji oleh Presiden Parti tersebut agar masa pilihan raya tidak akan berlaku calon yang bakal ditolak oleh rakyat pengundi disetiap kawasan apa tak lagi masa kini parti politik Sabah melebihi dari sepuluh parti tidak termasuk calon calon Bebas yang menjadi pemecah undi kelak, tidak hairan lah jika ada calon bertanding sekadar mempamerkan muka dalam poster sebagai calon tanpa menghiraukan kemenangan mahupun kekalahan semasa pilihan raya demi mendapat sesuatu kemudahan sepanjang proses pilihan raya mahupun ada orang ketiga memasang strategi bagi memecahkan pengundi dibeberapa tempat jelas mereka yang ditemui.

Kegembiraan pelancong didalam mahupun luar negara yang menawan Bukit Haeiking Sogibdai, Gonipis, Kinikiran, Dongkungon dan Nogutas Telipok sempat menjamah Durian tersohor diperkampungan berhampiran pusat Haeiking tersebut. Oleh. Norafzah Dolah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan