Isnin, 12 Ogos 2019

MALAM GADIS SIANG JEJAKA
Oleh. Basron Kirwan
Jakarta. Hidup tergolong dua alam Malam umpama gadis cantik manakala siang umpama Jejaka Tampan lumrah alasan cari makan masyarakat hari ini, tidak hairan lah jika kekurangan iman dalam diri semua dilakukan sampai  keluarga diabaikan demi memburu wang ringgit yang tidak ada penghujungnya.
Pengakuan Elvi Sukaesih yang menjadi Gadis Sunti diwaktu malam manakala disiang hari menjadi Jejaka Tampan namun semuanya kerana wang sampai empat ratus ribu rupiah satu pelanggan, ya memang dalam perlakuan ini tidak ingat dosa dan pahala asalkan dapat wang banyak itu yang utama biar apapun orang cakap tidak dihiraukan demi wang banyak seperti orang kaya kaya katanya.
Selepas dicekup pihak berkuasa baru ada kesedaran namun segala galanya sudah terlambat akibat melanggar hukum Allah swt maka pihak berkuasa permudahkan penangkapan walaupun dalam hati masa serbuan boleh tumbang seorang dua namun dilupakan akibat terlalu ramai operasi dan bersenjata maka berdiam diri sahaja serah diri katanya.
Sepandai pandai tupai melompat akhirnya ketanah jua, maka insaflah sekelian ummah biar hidup sedarhana pasangan keluarga gagahi untuk melayari hidayah Allah swt, necaya kesabaran pasangan wanita dan lelaki pasti akan ada petunjuknya kearah memperolehi reziki Allah berikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan