Ahad, 12 Januari 2020

PENGUNDI KIMANIS BEBAS BERSUARA
Oleh. Basron kirwan Dan Jipis Anak Lagau
PRK KIMANIS. Banyak cerita pengundi Jimanis sertai UPKO dan WARISAN dalam akbar Sabah sejak beberapa hari lepas namun tidak jelas siapa nama mereka yang menyertai parti berkenaan, berbanding dengan BN dan oarti pembangkang Sabah terus mendapat sokongan orang orang Kimabis dengan hanya kejujuran membela dan mempertahan masa depab Kimanis agar terus dikuasai anak anak negeri asal tanpa ada yang menjadi pesaing orang baru dimasa depan.
Ini dijelaskan oleh bekas orang Warisan pada pru 14 yang lalu Mr. Egol Onsim Basintal yang kini bersama sama PBS dan BN berjuang memastikan pengundi Kimanis terus mengundi Calon UMNO pembangkang pada 18 Januari 2020, beliau kembali kepada PBS sebaik menyedari PSS dilaksanakan oleh Warisan pertengahan tahun ini dimana ianya bukan satu kebaikan seperti yang dicanangkan apa tak lagi tidak pernah mendengar suara sebenar rakyat jelata Sabah ujar beliau.
Bagi Dato' Sri Bung Mokthar Radin Ahli Parlimen Kinabatangan merangkap pengurusi UMNO Sabah banyak propaganda Warisan PH dan UPKO menarik undi orang Kimanis walaupun propaganda yang dimainkan tidak berasas jelasnya, ini disokong oleh Datuk Jamilah Sulaiman naib Presiden PBS mendakwa tidak ada ahli PBS Kimanis keluar parti seperti dakwaan pihak pemimpin parti Warisan dan UPKO melainkan penyokong mereka sendiri yang keluar masuk parti mereka ujar beliau.
Apapun pergolakan dikalangan pemimpin parti politik berkempen di Kimanis rakyat berdaftar sebagai pengundi yang herhak memilih kepimpinan yang bersih dan tahu memelihara penduduk setempatvdalam jangkamasa panjang tegas orang kampung yang ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan