Khamis, 16 Januari 2020

KERUSI KIMANIS SERAH PADA UMNO
Oleh. Basron Kirwan dan Kuziul Hairul
Membakut. Semua perkataan diungkap pada setiap ceramah politik cantik manis menarik malah banyak ditabur bakal dibuat sama lah cerita ku gapai bintang dan bulan dilangit namun rakyat pengundi asal parlimen Kimanis bukan baru mendengar cerita politik maka adalah lebih baik salurkan undi pada UMNO BN rakan seperjuangan MCA, PBRS, PBS, PCS, SAPP dan PAS terus berkempen meraih undi demi halatuju warga asal orang asli Kimanis,  tidak siapa yang mampu memelihara dan menjaga masa depan warga asli orang Kimanis melainkan mereka sendiri (rakyat asli) berjiwa luhur agar setiap pemimpin parti politik mereka benar benar bersuara diparlimen disamping mempertahankan orang luar membanjiri Kimanis mahupun Sabah amnya dengan mendapat kerjasama semua parti politik Sabahan sebagai laluan mendapat mandat sekarang sehingga PRU ke 15 akan datang.
Selain dari itu para pengundi Kimanis perlu berwaspada agar tidak sesuka hati menyerahkan Kad Pengenalan mereka pada orang lain mulai sekarang sehingga sepanjang hari pada 18 Hanuari 2020 demi mengelak mereka tidak dibenarkan mengundi oleh Suruhanjaya Pilihan Raya jika tidak memiliki Kad Pengenalan, malah dikalangan masyarakat KDM pula harus menolak jemputan berpesta bermula 17 Januari 2020 apa tak lagi disajikan minuman yang tidak diketahui supaya tidak ketinggalan keluar mengundi pada 18 Januari 2020 dipihak parti kita UMNO rakan seperjuangan seluruh parti pembangkang Sabah agar kita menang di Kimanis serta kembali berkuasa pada PRU ke 15 akan datang.
Amanat ringkas Encek Ajis Dyonisius Lobinson Naib Dua Ketua Bahagian PBS N. 13 Inanam sebagai semangat pengundi seluruh pengundi berdaftar di Parlimen Kimanis dimana semua jentera parti pembangkang perlu berganding bahu mencari jalan bagi memastikan pengundi yang tinggal di Kota Kibabalu atau sekitar berhampiran memastikan kenderaan boleh mengambil pengundi yang tidak memiliki kenderaan sebagai langkah kemenangan calon UMNO Datuk Mohamad Alamin tegas beliau.
Kru Media Terkini Malaysia juga telah sama sama dengan beliau Ajis melawat beberapa tempat kawasan yang mengundi dalam senarai Parlimen Kimanis bagi menyelusuri masa depan irang asli Sabah agar tidak terpedaya dengan politik yang mengenepikan orang orang asli Sabah.
Beberapa pengundi orang asli kimanis juga memuji saranan kepimpinan PBS dan memberi jaminan berusaha menjadikan Parlimen Kimanis sebagai kesinambungan kemenangan seperti Parlimen Tg. Piai walaupun tidak sebesar majoriti namun pengundi Kimanis penting menang demi mempertahankan kerusi yang dipertahankan oleh Datuk Seri Anifah Aman pada PRU ke 14 yang lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan