Rabu, 17 Julai 2019

ISLAM LEBERAL PANAS?
Oleh. Basron Kirwan
Jakarta. Makan daging Khinzir (Babi) tidak salah walaupun saya berugama Islam sebab suka hati saya apapun yang saya mahu makan, pengakuan Aryo (gambar)  yang dilaporkan pengikut Islam Leberal Indonesia bukan sahaja dikutuk oleh ahli sunnah waljamaah dipelusuk dunia malah mungkin pengaruh seumpama mula menyusup dalam Asia tanpa disedari akibat pergaulan bebas dari masyarakat berbilang bangsa.
Bagaimanakah mencegah dan mengesan perkara seumpama jika melihat individu sesuka hati duduk makan minum dikedai bukan Islam dan satu tauke dengan bercampur aduk makanan dan minuman menurut pandangan masyarakat Islam sunnah waljamaah,  mungkin terlalu sukar bagi merungkai kes seumpama terutama dikawasan daerah setiap negara yang mempunyai bilangan penduduk bukan beragama Islam namun isu agama tidak seharusnya dipolitikkan apa tak lagi bagi mereka yang beranggapan tidak kisah.
Inilah kisah yang berlaku masa kini kekuatan Islam Leberal yang hampir menguasai media sosial dan FB diseluruh Indonesia dan Asia amnya ujar masyarakat Jakarta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan