Khamis, 23 Ogos 2018

 BERITA RINGKAS
Oleh. Basron Kirwan
Kota Kinabalu. Percaturan PBS dibeberapa bahagian dal negeri ini diramal terlalu sukar berikutan jawatankuasa bahagian yang menerajui masa kini terlalu ego bagai tidak memberi ruang terhadap cawangan yang disokong oleh pengundi serta dilantik oleh jawatankuasa cawangan dalam mesyuarat sebulat suara namun diketepikan juga oleh penjawat peringkat bahagian, ini diakui beberapa ahli dan penjawat jawatan lantikan diperingkat beberapa cawangan sampaikan perkara mesyuarat agong cawangan tidak dimaklumkan terhadap penjawat setiausaha PBS cawangan yang memegang kad keahlian lebih dari 20 tahun membuktikan kurang kesungguhan beberapa bahagian PBS menyatupadukan seluruh ahli bagi meraih sokongan rakyat dalam pilihan raya akan datang.
Pendedahan ini diharap mendapat tindakan setiap ketua bahagian PBS agar tidak ada pemimpin cawangan diketepikan oleh beberapa penjawat jawatan Parti Bersatu Sabah diperingkat bahagian sebelum selesai pemilihan senyap pada peringkat bahagian 2018 ujar mereka. Gambar Hiasan



Kuala Lumpur. Kepimpinan UMNO masih bertaring dengan suara dalam media media nasional diseluruh Semananjung Malaysia berbanding Sabah umpama senyap hampir setiap hari walaupun terlalu banyak yang rakyat jelata perlu dengar, dengan situasi memerlukan sokongan legasi seluruh rakyat jelata seharusnya pelbagai keperluan kerjasama dengan pelbagai media temoatan mahupun nasional kearah mendapat sokongan undi dalam pemimpin bahagian dan cawangan amnya demi  menawan semula kerusi Dun dan Parlimen pada PRU ke15 akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan