Khamis, 2 Ogos 2018

Oleh. Noor Abdullah
SANTAI KRAFTANGAN BORNEO
Sabah. Pelancong dari luar negara sinonim dengan pelbagai perhiasan yang termasuk dalam kumpulan kraftangan dan laris dalam pasaran tanpa ada yang memerhati kualitinya melainkan hanya melihat pada sinar warnanya sehingga ada kabar dari penggemar kraftangan sampai keluar negara bertahan sekadar 4 bulan sahaja walaupun mencecah harga lebih ratusan ringgit.
Kata orang biar lah berhati hati memilih keaslian kraftangan bersandarkan ketulenan produk buatan tempatan menerusi penelitian dari pihak berkuasa tempatan disamping promosi dikalangan media media cetak dan media eletronik yang dilesenkan tanpa sebarang keraguan berbanding produk yang sengaja bersendirian promosi dikalangan agent penjual ujar penggemar produk tempatan.


Kemana halatuju perjuangan PBS pada pilihan raya ke 15 akan datang terlalu sukar membuat ramalan tersebut, namun sehingga kini laporan dikalangan ahli parti menerusi setiap bahagian tidak banyak perubahan yang memberangsangkan apa tak lagi jika kerajaan masa kini mampu memberi perubahan drastik pada rakyat dimasa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan