Jumaat, 17 Februari 2023

LELONGAN HINGGA LAPAN PULUH LIMA PERATUS ?

Oleh. Jopis Anak Lagau 

Slogan LELONGAN SEHINGGA LAPAN PULUH LIMA PERATUS  perlu dikaji lebih mendalam berapa kah jumlah sebenar jualan terhadap barangan yang dilelong setinggi 85% namun masih diparas ratusan sepasang keluh orang ramai.

Sejak awal tahun 2023 pelbagai DISKAUN 

DIPAMERKAN ANTARA 40% SEHINGGA 85% namun bila ditanya harga masih antara RM70.00 SEHINGGA RM350.00 juga sepasang menyebabkan orang bergaji RM1,500 sebulan masih tergamam jika membeli 5 pasang sekeluarga jelas warga miskin yang ditemui.

Bagi kedai kedai pakaian kecil yang tidak pernah menawarkan potongan harga diskaun masih boleh membeli sepasang dengan harga RM40.00 sahaja sedangkan kualiti pakaian yang sama tegas penduduk bergaji rendah. 

Sehubungan dengan ini orang ramai menggesa kerajaan mengkaji langkah diskaun dilaungkan namun bila sampai ke kompleks beli belah terlibat harganya tidak juga mampu dimiliki oleh bergaji RM1,500 sebulan ungkap mereka. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan