Rabu, 1 Mei 2024

JEJAK LANGKAH SEMINGGU

Oleh. Koijul Hairol

Isu penipuan pembayaran belian barang guna QR DITELIPON dilapor banyak berlaku dibeberapa negeri Semananjung Malaysia yang ditahan pihak berkuasa. 

Tidak semua pembayar belian barangan guna QR DITELIPON berkenaan jujur apa tak lagi jika diatas ratusan ringgit harganya,  namun sepandai pandai tupai melompat bakal jatuh ketanah juga akhirnya ketika mereka dikesan menipu.

Penggunaan pembayaran barangan menggunakan QR TELIPON  juga perlu kepakaran dikaunter kedai pembelian agar tidak tertipu dengan kumpulan penipuan kod QR TELIPON mereka. 

Sehubungan dengan pendedahan ini semua peniaga yang menggunakan bayaran QR TELIPON dikaunter wajar melatih pekerja terlebih dahulu disamping mengelak golongan pekerja asing  tanpa rekod jelas pakar akivis  masyarakat yang ditemui.


ISU JALAN RAYA LUAR BANDAR SIAPA MEMANTAUNYA? 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Ramai penduduk luar bandar yang banyak membantu membuang undi masa pilihan raya sekadar menitis air mata melihat  jalan raya mereka ditimbun pokok besar  dimusim tengkujuh.

Jika dibiarkan tanpa gotong orang kampung murah hati membersihkan nya pasti setiap kampung akan menahan jalan kaki berbatu juga tanpa ada jaminan pembaikan nya.

Kru Media Terkini banyak terima pelbagai maklumat berhubung kemunduran luar bandar yang jauh dalam kawasan bandar untuk dimajukan lebih pantas ujar orang ramai.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan