Sabtu, 4 Mei 2024

WASPADA KETENANGAN DI MALAYSIA

"Pujian Pelancong Ketenangan Dan Keamanan Sehingga Tidak Ada Gangguan Menjelang Subuh,  Harus Diambil Kira Dimana Lokasinya Dan Harus Beringat Jangan Tersalah Tempat Lokasi Perjalanan Nya" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Isu berjalan diseluruh negara Malaysia harus beringat bila berseorangan, lebih lebih lagi jam 5.00 pagi pastinya ada pelbagai tempat yang tidak selamat untuk kaum wanita berjalan sendiri.

Pujian wanita dalam gambar ini bukan merangkumi semua ceruk rantau boleh menjamin keselamatan nyawa golongan pejalan kaki wanita bersendirian, ada tempat tempat yang tidak selamat  wanita berjalan sendirian walaupun disiang hari diseluruh negara Malaysia apa tak lagi pada waktu malam jelas anak asli Malaysia.

Untuk pesanan seluruh pelancong luar negara sepanjang berada didalam negara Malaysia jangan sesekali kaum wanita berjalan sendirian diluar kawasan kediaman, apa tak lagi berjalan seorang diri dipantai atau mana mana tempat yang sunyi memandangkan semua golongan penjenayah yang sentiasa mencari mangsa tidak akan tidor dalam kes kes seumpama.

Sama sama kita menjaga diri disepanjang setiap nalam agar mengelak berjalan sendirian  termasuklah siang hari jangan berjalan sendirian setiap kawasan sunyi atau jarang dilalui orang ramai.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan