Ahad, 5 Mei 2024

BANTUAN MAKANAN KEMANUSIAAN MENGAPA DITAHAN?

Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Bantuan makanan, perubatan, pakaian yang diketuai Pertubuhan Palang Merah Sedunia bersama be-
rsama beberapa badan NGO yang diiktiraf antara bangsa terus disekat pihak tentera zionis Israel.  

Penahanan tersebut merupakan satu pertikaian mengapa badan bantuan dunia disekat bagi memberi bantuan orang yang dalam kesakitan serta kelaparan akibat keganasan Rejim Israel jelas badan NGO penghantar bantuan kemanusiaan berkenaan. 

Badan NGO sedunia menggesa pemimpin Amerika Syarikat bertindak serta merta menghalang tentera Israel menyekat kemasukan bantuan tersebut demi nyawa penduduk Plastine di Gaza dan Rafah ujar mereka. 

Badan NGO DAN PALANG MERAH SEDUNIA mendedahkan setiap bantuan kemanusiaan yang banyak memasuki Gaza Dan Rafah pasti akan ditahan rejim Zionis Israel tanpa sebarang alasan, berbanding dalam bantuan jumlah kecil senang sahaja memasuki Gaza dan Rafah tanpa banyak soal Rejim Zionis bagaikan mereka tidak mahu rakyat Plastine yang kelaparan serta cedera dengan serangan Israel adalah satu bebanan merek.

Pemimpin negara negara sedunia harus sama sama bertindak menghukum kekejaman Zionis Israel setiap hari keatas penduduk Plastine di Gaza dan Rafah demi nasa depan penduduk setempat. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan