Ahad, 5 Mei 2024

PENGEDAR GAGAL MEMASUKI PULAU SEBATIK

Oleh. Koijul Hairol

Tawau. Cubaan seorang lelaki membawa lebih 8 kilogram cuba bergerak menju Pulau Sebatik gagal sebaik ditahan pihak berkuasa dengan pelbagai cara bagi mengaburi pemeriksaan pihak berkuasa tempatan. 

Malah dalam konteks pengedaran dadah semua penduduk Tawau dan Sabah amnya perlu bersatu memantau kegiatan seumpama bagi melaporkan kepada pihak berkuasa, sikap segelintir masyarakat yang berdiam diri walau mengetahui beberapa individu melakukan kerjaya mengedar dadah wajar dijauhi masyarakat agar tidak bersekongkol dengan mereka.

Bayangkan lah jika lebih 8 kilogram  tembus ke Pulau Sebatik apa akan jadi kepada generasi muda mudi dikawasan tersebut didalam jangkamasa panjang, selain dari generasi muda mudi pasti ada juga warga dewasa bermasaalah akan terpengaruh terjun dalam kancah kegiatan tidak bermoral berkenaan. 

Hanya masyaraakat  berbilang bangsa  yang sayang kepada maruah bangsa mereka boleh membiarkan pengedar dadah bergerak bebas diseluruh  negeri dan Malaysia amnya.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan