Khamis, 2 Mei 2024

PEMIMPIN ISLAM MAUFAKAT TENTANG ISRAEL

Oleh. Huzera Ben

Turki. Maufakat pemimpin Turki dan Gambia dalam penentangan Israel wajar dicontohi set-
iap pemimpin negara negara Islam setiap masa. 

Maufakat kedua dua pemimpin tersebut dapat dilihat dalam setiap pertemuan mereka, namun tidak ramai yang sepakat bagi melakukan penentangan keatas kekejaman Rejim Zionis Israel dibumi Gaza dan 
Rafah. 

Antara yang kerap dibincangkan oleh Recep Tayyip Erdogan Presiden Turki dan Adama Barrow Presiden Gambia kearah memperjuangkan nasib warga Plastine di Gaza dan Rafah.

Kedua dua pemimpin nombor satu Turki dan Gambia sememangnya lantang bersuara tanpa tunduk tekanan negara barat seperti Amerika Syarikat serta kroni Israel sampai masa kini. 

Kedua dua pemimpin terlibat juga terkilan ada juga pemimpin negara Islam tetap membisu walaupun Gaza dan Rafah sudah hancur dibedil oleh Zionis Israel entah sampai bila baru menentang sesuatu kezaliman.

Sehingga berita ini ditulis Zionis Israel masih lagi terus menyerang bumi Gaza dan Rafah entah sampai bila ianya akan berakhir, tidak banyak pemimpin nombor satu negara negara Islam yang berani bersama Turki dan Gambia bersuara mendesak Israel menamatkan serangan bumi Plastine. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan