Selasa, 27 Mac 2018

Oleh. Bujie Tukarang
AJAIB DAISH BOLEH MASUK SECURITY
Kuala Lumpur. Sesuatu yang ajaib orang ramai hairan mengapa PENGGANAS DAISH BERSEKONGKOL DENGAN ABU SAYYAF  boleh terlepas menjadi Security Guards dalam masa cukup tapisan dikalangan pemilik firma kawalan keselamatan diseluruh negara sejak lebih setahun lalu termasuklah Sarawak dan Sabah, malah jika dalam tapisan Security pun boleh pengganas menyertai perkhidmatan ramai rakyat asli Sabah juga mempertikaikan segelintir sukarelawan  memakai pakaian Rela tinggal menetap dibeberapa penempatan pelarian rakyat Filipina yang dilapor berdaftar dengan UNCHR DAN MEMEGANG IMM 13 sejak memasuki utama di Sabah.
Pendedahan ini sekadar merungkai kejadian Security  beruniform ditangkap sebagai suspek pengganas Daish baru baru ini (Dipapar semula gambar) bagi tatapan utama di Sarawak dan Sabah agar  rakyat dan kerajaan negeri mampu buka mata  bagi memantau Security dan ahli bawahan Rela dikedua  dua negeri tersebut.
Harap semua lapisan masyarakat lebih buka mata meneliti situasi disekeliling mereka agar PSTI atau PENGGANAS DAISH tidak menyusup masuk dan berlindung dalam Malaysia mahupun Sabah Sarawak dalam jangkamasa panjang jelas warga asli Malaysia dan Sarawak Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan