Sabtu, 17 Mac 2018

Oleh. Jasly Anak Dollah
CALON DUN INANAM RUJUK PADA RAKYAT DEMI KEMENANGAN
Kota Kinabalu. Pengundi seluruh kerusi DUN Inanam meminta pucuk pimpinan parti PBS pusat amnya BN negeri Sabah mendengar suara mereka (rakyat pengundi) memilih calon dalam PRU ke 14 akan datang, kepimpinan PBS Inanam yang menonjol diri hingga kini 17 March 2018 ialah Fredoline Totin Bangon, Lukin Taliban dan Datuk William Mojimbun namun kurang pendekatan mereka pada seluruh rakyat berbilang kaum pengundi ISLAM DAN PENGUNDI KAUM TIONGHUA (CINA) sedangkan rakyat jelata pengundi DUN INANAM yang diperlukan memberi sokongan kepada calon BN bagi memenangi kerusi tersebut dari kerusi parti pembangkang pada PRU ke 13 yang lalu.
Demikian pendedahan Mr. Chin Heng dari Telipok dalam satu kenyataan bagi memberi sokongan kepada BN agar mampu merampas semula kerusi DUN Inanam pada PRU ke 14 dengan syarat calon BN dipilih boleh mengimbangi lawatan bersama seluruh rakyat Cina, Bumiputera bukan Islam serta Bumiputera Islam seperti wacana pergaulah mantan wakil rakyat DUN Inanam lalu Datuk Johnny Goh yang kini menjadi Presiden Persatuan Sino Kadazan Dusun dan terus dengan legasinya mendekati seluruh rakyat berbilang kaum katanya.
Mr. Chin Heng menambah, rakyat Cina dan Bumiputera Islam yang ditemui masih mengharap Datuk Johnny Gih dipilih calon PRU ke 14 akan datang disamping sokongan ahli ahli PERSATUAN BEKAS TENTERA dan BEKAS POLIS yang mengundi dikawasan DUN Inanam, kumpulan tersebut mendakwa tidak pernah dijenguk oleh senarai nama yang berusaha melobi menjadi calon di Dun Inanam walaupun terlalu muda melaksanakan nya jika mahukan undi sokongan disamping mengenepikan perbezaan pendapat serta agama dan bangsa demi harapan memenangi kerusi tersebut nanti.
Sama sama lah kita memperbaiki hubungan semua kaum tanpa memilih bangsa agama demi kemenangann BN ujar Mr. Chen Heng.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan