Khamis, 19 Januari 2017

Oleh. Jasly Dol
LAPORAN POLIS NAFI BERITA BANKRAP DSP LAJIM
SABAH. Sekumpulan pemimpin Parti Harapan Rakyat Sabah menbuat laporan Polis bagi menafikan isu kebankrapan Datuk Seri Panglima Lajim Haji Ukin yang disiarkan oleh sebuah stesyen TV tempatan  pada 16 Januari 2017 jam 05.00 petang, isu tersebut telah menjejaskan nama baik Presiden Parti Harapan merangkap seorang wakil rakyat yang disegani serta dihormati dalam negeri ini namun perbuatan seumpama perlu siasatan terperinci dari pihak berkuasa.
Kumpulan yang membuat laporan polis di Balai Polis Keramunsing Kota Kinabalu diketuai oleh En. Patrick Sadom Naib Presiden Parti Harapan Rakyat Sabah (Harapan Rakyat) menjadikan laporan seumpama sebagai naklumat seluruh rakyat Sabah betapa penting membersihkan nama DSP Lajim Haji Ukin agar tidak menjadi teka teki atau tohmahan pihak pihak terentu yang cuba mengaitkan isu kebangkrapan hal yang besar, turut serta dalam membuat laporan tersrbut sebagai sokongan moral pemimpin tersohor ialah Puan Ester Otions Ketua Wanita Parti Harapan Rakyat Negeri  Sabah En. Dahil Masdik Pengarah Protokol Negeri sebagai Bankrap malah tuduhan serupa adalah tidak berasas sama sekali tegasnya.
Patrick Sadom juga mengaku surat yang diterima oleh Datuk Seri Panglima Lajim Haji Ukin bukan lah Notis Bankrap malah surat tersebut sekadar notis makluman biasa namun tidak tahu mengapa ada sanggup menuduh YB Datuk Bankrap, Parti Harapan Rakyat Sabah berharap pihak berkuasa Polis dapat menyiasat motip pihak terlibat menyiarkan YB Datuk Seri Panglima Lajim Haji Ukin Bankrap supaya mampu membersihkan namanya semula disamping tidak berulang dimasa akan datang jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan