Ahad, 19 Mac 2023

AWAS ADA TIDAK KENAL AKBAR BERLESEN

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Kisah mengejutkan AKBAR HARIAN BERLESEN disebar dalam group watsap Scammer namun laman yang tidak berjenama dan tanpa permit penyiaran diwar warkan dalam watsap group oleh golongan tertentu dalam negeri.

Ada juga individu dilaporkan bagai tidak membaca akbar berlesen berbanding ruang ruang laman sesawang yang tidak ketentuan dari mana terus menjadi tumpuan golongan berkenaan.

Anehnya ada juga pesara kerajaan yang tidak menghormati penyiaran akbar akbar berlesen sehingga ada yang mendakwanya sebagai scammer, namun yang benar benar meragukan terus diikuti tanpa henti akibat terlalu taksub segala siaran hayalan dan disensasikan.

Dalam tinjauan Media Terkini Harian Malaysia dinegeri Sabah, ramai penggemar akbar berlesen mendedahkan banyak akbar harian di Sabah gulung tikar akibat tidak mendapat sokongan dikalangan masyarakat mereka sendiri, malah ada yang sanggup membelakangkan sebilangan industri penyiaran tempatan Sabah akibat terlalu mengikut laman sosial tidak menentu kesahihan nya jelas warga Sabah yang ditemui.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan