Selasa, 10 November 2020

 HEBAHAN WATSAP GROUP MENGEJUTKAN  

Oleh. Helary Sukiono 

Jakarta. Sejak beberapa bulan lepas tersebar meluas Indonesia Malaysia diwatsap group tidak perlu tunggu vaksin pemusnah Virus Covid 19 memandangkan empat campuran mampu mencegahnya kata kata keberanian pihak penyebarnya tanpa merasa gusar jika kegagalan berlaku pencegahan dirumus pihak tertentu. 



Diantara pencegahan jangkitan Virus Covid 19 yang disebarkan termasuklah ramuan Madu Kelulut, Garam, Perahan Buah Limau Nipis atau Limau Purut dan Sebiji buah kelapa unggu yang masih muda dengan doa mengikut agama masing masing dan dilaporkan telah menghasil kesembuhan luar daerah dinegara ini mahupun Malaysia ujar penyebaran group watsap yang mengejutkan warga setempat.

Sehingga berita ini ditulis tidak dipastikan berapa juta pembaca yang menerima penyebaran pencegahan jangkitan Covid 19 dinegara ini mahupun Indonesia, Singapore dan Brunei tanpa ulasan pemerintah setiap negara.

Mencoba tidak salah namun mengutamakan segala nasihat pihak pemerintah khususnya doktor doktor yang berkhidmat dengan hospital pemerintah atau hospital kerajaan di Malaysia serta negara negara jiran tetangga agar segala SOP yang ditetapkan terus dipatuhi. 







Nota. Dilarang membuat sebarang ulasan atau mempromosikan iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kelulusan pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan