Isnin, 23 November 2020

Oleh. Gifkir Aming

KEMAJUAN TIDAK DICAPAI JIKA GAGAL DITUNTUT  

Sabah. Biar berpuluh kali kerajaan bertukar ganti jika segala pembangunan dan ekonomi masyarakat tidak dikejar pihak pemimpin yang dilantik maka apa juga kemajuan pembangunan dan ekonomi rakyat yang diharap tidak akan terlaksana sampai ke peringkat akar umbi rakyat jelata.

Kepimpinan bawahan lebih suka mencadang pemimpin yang senang mereka pegang kunci agar apa apa yang dipohon perlu singgah pada individu tertentu walaupun ianya milik penuh rakyat jelata.

Terdapat juga pemimpin bawahan mengatur gerak dengan pihak tertentu agar semua perancangan yang dikenalpasti mesti dimaklumkan pada mereka sebelum sampai pada rakyat jelata menyebabkan sehingga kini masih ramai penduduk desa dinegeri ini terus berjalan kaki tidak diberi pembinaan jalan raya yang  diusahakan sebenar oleh kerajaan namun orang bawagab ada yang tidak jujur ujar orang kampung yang ditemui hari ini.

Dalam tahun 2021 ajan datang rakyat kena berani bersuara supaya tidak diperdayakan oleh pemimpin bawahan yang hanya mahu jawatan namun memilih rakyat untuk diberi bantuan.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau menceroboh persiaran iklan perniagaan tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan